בין אם אנו מורים ותיקים או מורים שעושים את
צעדיהם הראשונים במקצוע ההוראה, פתיחת שנת לימודים חדשה טומנת בחובה מגוון עצום של
שאלות, רגשות, תחושות ומשימות כגון: אילו סגנונות לומדים יהיו לי בכיתה? איך אוכל
לארגן את הכיתה כדי למקסם את הגישה שלהם אלי? מהי הדרך הנכונה ביותר להכין חומרי
הוראה דיפרנציאלים ועוד ועוד. אלו אינן שאלות קלות והתשובות קשות עוד יותר.
אחת הדרכים באמצעותן נוכל לספק חווית לימודים
מובחנת והתאמה אישית לכל תלמיד היא הלוחות שאנו יוצרים ויוצרות בכיתות הלמוד שלנו.
התפיסה שעל הלוחות להראות צבעוניים או שאינם אלא דף ציור גדול שיש למלא אותו
בדמויות עליזות היא תפיסה שגויה, לפחות בעיני. לוחות הכיתה הם כלי חיוני לעירוב
התלמידים בלמידה.
לוחות הכיתה צריכים לתת מענה והתייחסות לתכנית הלימודים ולאפשר את הצגת הקשרים הקיימים
בין תחומי למידה שונים.
כדי שיהיו משמעותיים חשוב לרענן אותם, להנמיך אותם לגובה התלמידים כדי להפוך את הלוחות לקירות פעילים ואת התלמידים לפעילים במהלך השיעורים. בנוסף לזה לוחות הכיתה מספקים מרחב משותף
לתלמידים להציג את העבודות שלהם, עבודות אמנות או תוצרי כתיבה ובכך יוצר תרבות
כיתתית המעריכה הבדלים בין הפרטים המרכיבים את הכיתה – לכל אחד יש את הזכות להביע
את עצמו באופן שונה בהתאם לכשרון, ידע ויכולת שלו בזמן הנתון.
גם הלוחות המוזיאליים כגון פינת לאום הקבועה
בכיתה יכולים להיות לוחות פעילים על ידי הסבת תשומת לב התלמידים לתוכן שלהם, לבעלי
התפקידים, להיכרות עם הרשויות השונות, הרחב ידע עולם ושיתוף באירועים וכל דרך
נוספת בה תרצו להעשיר את עולמם של הילדים.
אני מצרפת את הלוח הראשון לקראת תשפ"ב פינת
הלאום הרעננה וחדשה כבעלי התפקידים המופיעים בה.
שתיהיה לכולנו שנה מוצלחת ומקרבת לבבות.
להורדת קובץ פינת הלאום הקליקו כאן
מקסים!!! תודה רבה!!
השבמחקמקסים
השבמחקאפשר את הקובץ ללא ניקוד?