דילוג לתוכן הראשי

רביעיות מי אני? - מרכזון משחק לתרגול שורוק קובוץ

היי לכולם ומה שלומכם?

הכנתי משחק לתרגול שורוק-קובוץ המיועד לקבוצה המאוד מתקדמת בכיתתי ואני שמחה לשתף אתכם. יתכן ויתאים גם לקבוצה המאוד מתקדמת בכיתתכם (:

איך משחקים?
המשחק הינו משחק רביעיות ויש ליצור רביעיה הכוללת את הכרטיסים:
- זה אני
- זה שמי
- מספר הצירופים שלי
- מיקום הצירוף שורוק קובוץ במילה.
תפקיד כל הכרטיסיות, מלבד האיור, לרמוז על מי מדובר. מעין חדר בריחה לרביעיה לקטנטני א' (:

תפקיד המנחה:
המורה או מנחה המשחק טורף את הקלפים לפי קבוצות הקלפים שציינתי לעיל.
לאחר מכן הכרטיסים מונחים על השולחן, כשפניהם כלפי מטה.
כל תלמיד מקבל ארבעה כרטיסי תמונה ודף מעקב. על התלמיד לחלק את המילה לצירופים, לבדוק באיזה צירוף נשמע השורוק-קובוץ. רק לאחר שלב זה המנחה מחלקת עוד שלושה כרטיסים, אחד מכל קבוצה. מכאן והלאה המשחק מתנהל כמשחק רביעיות רגיל. בכל סבב אפשר למשוך רק כרטיס אחת מהקופה על פי בחירת המשתתף ועל התלמידים לנסות ולבנות רביעיות מתאימות.

איך מנצחים?
ברגע שמשתתף יוצר רביעיה המשחק נפסק ונבדק - התלמיד שיצר את הרביעיה צריך להציג את הכרטיסים ואת הקשר ביניהם.
לאחר מכן אפשר להתחיל את המשחק מחדש.
במשחק 132 כרטיסים המתאימים לארבעה משתתפים.
אהבתם?
הגיבו וספרו לי מה אהבתם.



להורדת הקובץ הקליקו כאן

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

טביעת האצבע של אייל - פעילות לתחילת שנה

היי לכולם, אני רוצה להציע פעילות לפתיחת שנה בעקבות הספר "טביעת האצבע של אייל" שכתב נועם חורב. הספר כתוב נפלא והמסר שהוא מעביר פשוט וחשוב מאוד - לא חייבים להיות טובים בהכל. אפשר להיות טוב בדבר אחד או שניים ולהמשיך ללמוד, לתרגל ולהתפתח בתחומים אחרים. הספר מעצים את הכוחות שיש בילד ומתאים מאוד, לדעתי, לתחילת כיתה ב ואולי אף א' עם התחלת כתיבת האותיות והתנועות. הכנתי פעילות נלווית לספר - כף יד ואזור ציור או כתיבה. גם את האצבע שעליה יטביעו אות חותמם השארתי לבחירתם כי זו טביעת האצבע המוכשרת שלהם (: עדאל - אני פחות טוב בגינה ויותר טוב בספורט עילאי - אני גרוע בלאכול אני טוב בלהכין אדם עדיין לא כותב אבל יודע בדיוק מה החוזקות שלו להורדת מצגת הפתיחה, חידון בנושא טביעת רגל וטביעת אצבע, הקליקו כאן להורדת קובץ הפעילות  הקליקו כאן

ממריאים לשנה החדשה - עיצוב כיתה

מה הדבר הראשון שאתם רואים כשאתם נכנסים לכיתה? האם את התלמידים? השולחנות הנקיים או שאולי הדבר הראשון שבו אתם מבחינים הוא לוחות הקיר המעוצבים.  התבוננות בלוחות הקיר משקפות לעיתים קרובות את המתרחש בכיתה. הקירות "מדברים" ומספרים במה מתמקדים המורים בתכנית הלימודים ומה עושים התלמידים בכיתה.  עבורי, לוחות הקיר משמעותיים כל עוד אינם קירות קבועים ומוזיאליים אלא מלאי תנועה ושותפות של התלמידים. וכדי להשיג זאת יש לשתף את התלמידים. על מה כדאי לשים את הדגש ביצירת לוחות קיר: # הקפידו להוסיף תמונה עם כיתוב קצר או תובנה הקשורה לנושא. # אפשר להוסיף תמונה או שתיים מתהליך הלמידה עצמו ואז הלוח אינו רק פלקט כי אם מאזכר של תהליך הלמידה ויוצר תחושת שייכות.  # כתבו כותרות מעניינות ומסקרנות # כתבו שאלה מעוררת מחשבה הקשורה לחומר הנלמד ואפשרו לתלמידים להשיב על השאלה, להוסיף הערות ותובנות משלהם על תהליך הלמידה. # המנעו מלכלול יותר מידי טקסט. אם בכל זאת אתם נסחפים בכמות המידע עצרו ושאלו את עצמכם במה אתם רוצים למקד את הלוח?  # ודאו שהתלמידים מכירים את המושגים המופיעים בלוח והורידו את הלוחות לגובה ...

ספרון חנוכה שלי

היי חברים, חג האורים קרב ומגיע ואני מתכוננת לקראתו. הכנתי ספרון מתקפל המתאים לכיתות א'-ב' "ספר האורים שלי". מצידו האחד של הספרון המתקפל מסופר סיפור החנוכה ומצידו השני סמלים ומידע על החנוכה. פעילות הספרון תבוא לאחר הכרת סיפור החג באמצעות הסיפור "נס חג החנוכה". בכיתה שלי תלמידים שמוצאם מאפריקה וכדי להעצים את תחושת השייכות והשיתוף  אכיר לקטנטנים שלי חג נוסף שתפקידו להעצים את המורשת האפריקנית -  הקוונזה . היכרות עם הקוואנזה מאפשרת לתרגל מיומנות השוואה המתייחסת לאופי החג (היסטורי לעומת חברתי), ימי החג, תכניו ומקורו. (הקישורים כאן מובאים עבורכם ולא עבור התלמידים). אם תרצו... להורדת הקובץ הקליקו כאן