היי לכולם ומה שלומכם?
הכנתי משחק לתרגול שורוק-קובוץ המיועד לקבוצה המאוד מתקדמת בכיתתי ואני שמחה לשתף אתכם. יתכן ויתאים גם לקבוצה המאוד מתקדמת בכיתתכם (:
איך משחקים?
המשחק הינו משחק רביעיות ויש ליצור רביעיה הכוללת את הכרטיסים:
- זה אני
- זה שמי
- מספר הצירופים שלי
- מיקום הצירוף שורוק קובוץ במילה.
תפקיד כל הכרטיסיות, מלבד האיור, לרמוז על מי מדובר. מעין חדר בריחה לרביעיה לקטנטני א' (:
תפקיד המנחה:
המורה או מנחה המשחק טורף את הקלפים לפי קבוצות הקלפים שציינתי לעיל.
לאחר מכן הכרטיסים מונחים על השולחן, כשפניהם כלפי מטה.
כל תלמיד מקבל ארבעה כרטיסי תמונה ודף מעקב. על התלמיד לחלק את המילה לצירופים, לבדוק באיזה צירוף נשמע השורוק-קובוץ. רק לאחר שלב זה המנחה מחלקת עוד שלושה כרטיסים, אחד מכל קבוצה. מכאן והלאה המשחק מתנהל כמשחק רביעיות רגיל. בכל סבב אפשר למשוך רק כרטיס אחת מהקופה על פי בחירת המשתתף ועל התלמידים לנסות ולבנות רביעיות מתאימות.
איך מנצחים?
ברגע שמשתתף יוצר רביעיה המשחק נפסק ונבדק - התלמיד שיצר את הרביעיה צריך להציג את הכרטיסים ואת הקשר ביניהם.
לאחר מכן אפשר להתחיל את המשחק מחדש.
במשחק 132 כרטיסים המתאימים לארבעה משתתפים.
אהבתם?
הגיבו וספרו לי מה אהבתם.
היי לכולם, אני רוצה להציע פעילות לפתיחת שנה בעקבות הספר "טביעת האצבע של אייל" שכתב נועם חורב. הספר כתוב נפלא והמסר שהוא מעביר פשוט וחשוב מאוד - לא חייבים להיות טובים בהכל. אפשר להיות טוב בדבר אחד או שניים ולהמשיך ללמוד, לתרגל ולהתפתח בתחומים אחרים. הספר מעצים את הכוחות שיש בילד ומתאים מאוד, לדעתי, לתחילת כיתה ב ואולי אף א' עם התחלת כתיבת האותיות והתנועות. הכנתי פעילות נלווית לספר - כף יד ואזור ציור או כתיבה. גם את האצבע שעליה יטביעו אות חותמם השארתי לבחירתם כי זו טביעת האצבע המוכשרת שלהם (: עדאל - אני פחות טוב בגינה ויותר טוב בספורט עילאי - אני גרוע בלאכול אני טוב בלהכין אדם עדיין לא כותב אבל יודע בדיוק מה החוזקות שלו להורדת מצגת הפתיחה, חידון בנושא טביעת רגל וטביעת אצבע, הקליקו כאן להורדת קובץ הפעילות הקליקו כאן
תגובות
הוסף רשומת תגובה