דילוג לתוכן הראשי

מרכזון עידוד כתיבה לשעה הפרטנית

 היי לכולן ולכולם,

מצרפת בשמחה מרכזון לשעה הפרטנית המעודד כתיבה. ובעניין זה - רוב הילדים יכתבו בכתיבה פונטית בשלב הזה של הלמידה. הם עדיין לא מכירים את האותיות הנחות ועדיין נמצאים בשלב שבו הם מנסים לזהות את האותיות המרכיבות את המילה. בסיום המשימה אני תמיד שואלת אם אני גם יכולה לכתוב במרכזון, בכתב שלי, מבלי למחוק את מה שהילד עשה. זו הזדמנות טובה להשוות בין האותיות המרכיבות את המילה שהוא כתב לבין שלי.
השתדלתי לבחור במילים עם כמה שפחות אותיות אהו"י, מילים שקל לשמוע את האותיות בחלוקה לצירופים לפני הפעילות.
מקווה שימצא חן גם בעיניכם
אופן העבודה עם המרכזון:
יש לגזור את האותיות הצבעוניות ולהדביק אותן באמצעות סקוצ' לריבועים השחורים בלוח המרכזי. חשוב שהאותיות יהיו מסודרות לפי סדר א'-ב' וגם בסיום הפעילות על הילד לסדר את האותיות חזרה לפי סדר א'-ב' ובכל להרוויח תרגול נוסף.
הילד מושך מתוך הקופה כרטיס.
עליו לחלק לצירופים, לומר אילו אותיות הוא שומע.
בחלק ההדבקה בסקוץ הילד ידביק את האותיות.
ובחלק הכתיבה הוא יכתוב כולל התנועות.
טיפ קטן:
כדי למנוע מריחות שחורות של הטוש בשל כתיבה ומחיקה, אני נוהגת למתוח סלוטייפ רחב על איזור הכתיבה (לאחר שניילנתי את הדף כמובן). כך לא נשארים סימנים וקל להמשיך ולהשתמש במרכזון.
מוזמנות ומוזמנים להוריד את הקובץ להנאת התלמידים שלכם




להורדת הקובץ הקליקו כאן

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

טביעת האצבע של אייל - פעילות לתחילת שנה

היי לכולם, אני רוצה להציע פעילות לפתיחת שנה בעקבות הספר "טביעת האצבע של אייל" שכתב נועם חורב. הספר כתוב נפלא והמסר שהוא מעביר פשוט וחשוב מאוד - לא חייבים להיות טובים בהכל. אפשר להיות טוב בדבר אחד או שניים ולהמשיך ללמוד, לתרגל ולהתפתח בתחומים אחרים. הספר מעצים את הכוחות שיש בילד ומתאים מאוד, לדעתי, לתחילת כיתה ב ואולי אף א' עם התחלת כתיבת האותיות והתנועות. הכנתי פעילות נלווית לספר - כף יד ואזור ציור או כתיבה. גם את האצבע שעליה יטביעו אות חותמם השארתי לבחירתם כי זו טביעת האצבע המוכשרת שלהם (: עדאל - אני פחות טוב בגינה ויותר טוב בספורט עילאי - אני גרוע בלאכול אני טוב בלהכין אדם עדיין לא כותב אבל יודע בדיוק מה החוזקות שלו להורדת מצגת הפתיחה, חידון בנושא טביעת רגל וטביעת אצבע, הקליקו כאן להורדת קובץ הפעילות  הקליקו כאן

ממריאים לשנה החדשה - עיצוב כיתה

מה הדבר הראשון שאתם רואים כשאתם נכנסים לכיתה? האם את התלמידים? השולחנות הנקיים או שאולי הדבר הראשון שבו אתם מבחינים הוא לוחות הקיר המעוצבים.  התבוננות בלוחות הקיר משקפות לעיתים קרובות את המתרחש בכיתה. הקירות "מדברים" ומספרים במה מתמקדים המורים בתכנית הלימודים ומה עושים התלמידים בכיתה.  עבורי, לוחות הקיר משמעותיים כל עוד אינם קירות קבועים ומוזיאליים אלא מלאי תנועה ושותפות של התלמידים. וכדי להשיג זאת יש לשתף את התלמידים. על מה כדאי לשים את הדגש ביצירת לוחות קיר: # הקפידו להוסיף תמונה עם כיתוב קצר או תובנה הקשורה לנושא. # אפשר להוסיף תמונה או שתיים מתהליך הלמידה עצמו ואז הלוח אינו רק פלקט כי אם מאזכר של תהליך הלמידה ויוצר תחושת שייכות.  # כתבו כותרות מעניינות ומסקרנות # כתבו שאלה מעוררת מחשבה הקשורה לחומר הנלמד ואפשרו לתלמידים להשיב על השאלה, להוסיף הערות ותובנות משלהם על תהליך הלמידה. # המנעו מלכלול יותר מידי טקסט. אם בכל זאת אתם נסחפים בכמות המידע עצרו ושאלו את עצמכם במה אתם רוצים למקד את הלוח?  # ודאו שהתלמידים מכירים את המושגים המופיעים בלוח והורידו את הלוחות לגובה ...

ספרון חנוכה שלי

היי חברים, חג האורים קרב ומגיע ואני מתכוננת לקראתו. הכנתי ספרון מתקפל המתאים לכיתות א'-ב' "ספר האורים שלי". מצידו האחד של הספרון המתקפל מסופר סיפור החנוכה ומצידו השני סמלים ומידע על החנוכה. פעילות הספרון תבוא לאחר הכרת סיפור החג באמצעות הסיפור "נס חג החנוכה". בכיתה שלי תלמידים שמוצאם מאפריקה וכדי להעצים את תחושת השייכות והשיתוף  אכיר לקטנטנים שלי חג נוסף שתפקידו להעצים את המורשת האפריקנית -  הקוונזה . היכרות עם הקוואנזה מאפשרת לתרגל מיומנות השוואה המתייחסת לאופי החג (היסטורי לעומת חברתי), ימי החג, תכניו ומקורו. (הקישורים כאן מובאים עבורכם ולא עבור התלמידים). אם תרצו... להורדת הקובץ הקליקו כאן