היי לכולן ולכולם,
מצרפת בשמחה מרכזון לשעה הפרטנית המעודד כתיבה. ובעניין זה - רוב הילדים יכתבו בכתיבה פונטית בשלב הזה של הלמידה. הם עדיין לא מכירים את האותיות הנחות ועדיין נמצאים בשלב שבו הם מנסים לזהות את האותיות המרכיבות את המילה. בסיום המשימה אני תמיד שואלת אם אני גם יכולה לכתוב במרכזון, בכתב שלי, מבלי למחוק את מה שהילד עשה. זו הזדמנות טובה להשוות בין האותיות המרכיבות את המילה שהוא כתב לבין שלי.
השתדלתי לבחור במילים עם כמה שפחות אותיות אהו"י, מילים שקל לשמוע את האותיות בחלוקה לצירופים לפני הפעילות.
מקווה שימצא חן גם בעיניכם
אופן העבודה עם המרכזון:
יש לגזור את האותיות הצבעוניות ולהדביק אותן באמצעות סקוצ' לריבועים השחורים בלוח המרכזי. חשוב שהאותיות יהיו מסודרות לפי סדר א'-ב' וגם בסיום הפעילות על הילד לסדר את האותיות חזרה לפי סדר א'-ב' ובכל להרוויח תרגול נוסף.
הילד מושך מתוך הקופה כרטיס.
עליו לחלק לצירופים, לומר אילו אותיות הוא שומע.
בחלק ההדבקה בסקוץ הילד ידביק את האותיות.
ובחלק הכתיבה הוא יכתוב כולל התנועות.
טיפ קטן:
כדי למנוע מריחות שחורות של הטוש בשל כתיבה ומחיקה, אני נוהגת למתוח סלוטייפ רחב על איזור הכתיבה (לאחר שניילנתי את הדף כמובן). כך לא נשארים סימנים וקל להמשיך ולהשתמש במרכזון.
תגובות
הוסף רשומת תגובה