דילוג לתוכן הראשי

איפה יש יותר? משחקי תרגול להכרת והבנת סימני יחס

היי לכולם,

כפי שכולנו בוודאי יודעים סימני היחס (>)  (<)  (=)  משמשים להצגת הקשר בין שני מספרים. הם מראים לנו איזה ערך גבוה יותר ומסייעים לילדים להתמודד עם ערכי המספרים.

למה זה בעצם חשוב? 

סמלים אלה משמשים להצגת הגודל היחסי של קבוצת מספרים. הילדים לומדים את הסימנים כבר בגן ומעמיקים בזה בכיתה א' כחלק מהבנת העשרות והיחידות השונות שמהן ניתן להרכיב מספרים.

הדרך הנפוצה ביותר להסביר כיצד פועלים הסמלים היא על ידי השוואתם לפה של תנין וסיפור נלווה לפיו התנין תמיד רוצה לאכול את המספר הגדול יותר, הסבר המעורר את הדמיון של הילדים ומעודד אותם להשתמש בסמלים אלה בצורה נכונה.

גם אני, כמו כולם, מלמדת את הילדים באופן זה ועם זאת אני מעוניינת להקנות את הסימנים כסימנים ולא כפה של תנין רעב.

כדי לעודד את הילדים להשתמש בסימנים הכנתי את המשחק הזה. הילדים צריכים להוסיף למשקל פירות מאותו סוג בכמויות שונות ולהחליט היכן יש יותר. בבסיס המשקל שני פסים המשנים את צורתם, בעזרת סיכה מתפצלת, לסימנים השונים.

מתאים לעבודה עם קבוצת מורה לתלמידים המתקשים וכן לקבוצות לידי ובמרחב לפי תכנית א' תחילה.

בנוסף, צרפתי שני משחקים המתאימים לפתיחת שיעור/מליאה וכן לתרגול עצמי.

אהבתם? מוזמנות להשאיר תגובה (:




להורדת הקובץ הקליקו כאן



להורדת הקובץ הקליקו כאן


להורדת הקובץ הקליקו כאן



תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

טביעת האצבע של אייל - פעילות לתחילת שנה

היי לכולם, אני רוצה להציע פעילות לפתיחת שנה בעקבות הספר "טביעת האצבע של אייל" שכתב נועם חורב. הספר כתוב נפלא והמסר שהוא מעביר פשוט וחשוב מאוד - לא חייבים להיות טובים בהכל. אפשר להיות טוב בדבר אחד או שניים ולהמשיך ללמוד, לתרגל ולהתפתח בתחומים אחרים. הספר מעצים את הכוחות שיש בילד ומתאים מאוד, לדעתי, לתחילת כיתה ב ואולי אף א' עם התחלת כתיבת האותיות והתנועות. הכנתי פעילות נלווית לספר - כף יד ואזור ציור או כתיבה. גם את האצבע שעליה יטביעו אות חותמם השארתי לבחירתם כי זו טביעת האצבע המוכשרת שלהם (: עדאל - אני פחות טוב בגינה ויותר טוב בספורט עילאי - אני גרוע בלאכול אני טוב בלהכין אדם עדיין לא כותב אבל יודע בדיוק מה החוזקות שלו להורדת מצגת הפתיחה, חידון בנושא טביעת רגל וטביעת אצבע, הקליקו כאן להורדת קובץ הפעילות  הקליקו כאן

ממריאים לשנה החדשה - עיצוב כיתה

מה הדבר הראשון שאתם רואים כשאתם נכנסים לכיתה? האם את התלמידים? השולחנות הנקיים או שאולי הדבר הראשון שבו אתם מבחינים הוא לוחות הקיר המעוצבים.  התבוננות בלוחות הקיר משקפות לעיתים קרובות את המתרחש בכיתה. הקירות "מדברים" ומספרים במה מתמקדים המורים בתכנית הלימודים ומה עושים התלמידים בכיתה.  עבורי, לוחות הקיר משמעותיים כל עוד אינם קירות קבועים ומוזיאליים אלא מלאי תנועה ושותפות של התלמידים. וכדי להשיג זאת יש לשתף את התלמידים. על מה כדאי לשים את הדגש ביצירת לוחות קיר: # הקפידו להוסיף תמונה עם כיתוב קצר או תובנה הקשורה לנושא. # אפשר להוסיף תמונה או שתיים מתהליך הלמידה עצמו ואז הלוח אינו רק פלקט כי אם מאזכר של תהליך הלמידה ויוצר תחושת שייכות.  # כתבו כותרות מעניינות ומסקרנות # כתבו שאלה מעוררת מחשבה הקשורה לחומר הנלמד ואפשרו לתלמידים להשיב על השאלה, להוסיף הערות ותובנות משלהם על תהליך הלמידה. # המנעו מלכלול יותר מידי טקסט. אם בכל זאת אתם נסחפים בכמות המידע עצרו ושאלו את עצמכם במה אתם רוצים למקד את הלוח?  # ודאו שהתלמידים מכירים את המושגים המופיעים בלוח והורידו את הלוחות לגובה ...

ספרון חנוכה שלי

היי חברים, חג האורים קרב ומגיע ואני מתכוננת לקראתו. הכנתי ספרון מתקפל המתאים לכיתות א'-ב' "ספר האורים שלי". מצידו האחד של הספרון המתקפל מסופר סיפור החנוכה ומצידו השני סמלים ומידע על החנוכה. פעילות הספרון תבוא לאחר הכרת סיפור החג באמצעות הסיפור "נס חג החנוכה". בכיתה שלי תלמידים שמוצאם מאפריקה וכדי להעצים את תחושת השייכות והשיתוף  אכיר לקטנטנים שלי חג נוסף שתפקידו להעצים את המורשת האפריקנית -  הקוונזה . היכרות עם הקוואנזה מאפשרת לתרגל מיומנות השוואה המתייחסת לאופי החג (היסטורי לעומת חברתי), ימי החג, תכניו ומקורו. (הקישורים כאן מובאים עבורכם ולא עבור התלמידים). אם תרצו... להורדת הקובץ הקליקו כאן