דילוג לתוכן הראשי

לבבות סליחה - פעילות ליום כיפור

 

היי לכולם ומה שלומכם?
מה זה אומר לבקש סליחה? האם זה לשכוח כאילו דבר לא קרה?
אלו היו שתי השאלות לדיון ומהם המשכנו למושג החרטה (התשובה). היה מעניין לראות ולשמוע את הקטנטנים שלי מיישמים את הבנת המושגים כשלמדנו את סיפור יונה הנביא
"אלוהים סלח לו" אמרה לי קטנטונת "אבל אולי בפנים הוא קצת כועס"
כן, מותר לכעוס. אסור לפגוע.
כן, מותר להתרחק מעט כדי לתת ללב זמן, אמרתי, מנסה לנצל את הרגע כדי לשלוח מסרים של אחווה, פיוס והבנת הסליחה.
"אבל בהפסקה אפשר עוד פעם לשחק" אמרה לי אותה קטנטונת.
חשבתי לרגע ואז כתבתי על הלוח: "אם מתרחקים לא מתחבקים"
להעמקת וביסוס השיח הכיתתי סביב מושג הסליחה כשהמשך לשיעור הזה שנגע לליבי, הכנתי את הפעילות המצורפת.
לפעילות זו שתי מטרות - האחת, כמובן, להתייחס למושג הסליחה והשניה לעודד כתיבה. גם מילה אחת או שתיים זו כתיבה.
אזור הכתיבה הוא הפלסטר המחבר את הלב השבור.
אופן הפעילות:
כתיבה וקישוט ולאחר מכן הדבקת הלבבות גב אל גב, ניילון וחיבור שרוך עם חרוזים כדי שיוכלו לתת את הלבבות למי שהם ביקשו ממנו סליחה באופן מכבד וכשי אישי, או לתלות את זה.
אז אם תרצו...



להורדת הקובץ הקליקו כאן

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

טביעת האצבע של אייל - פעילות לתחילת שנה

היי לכולם, אני רוצה להציע פעילות לפתיחת שנה בעקבות הספר "טביעת האצבע של אייל" שכתב נועם חורב. הספר כתוב נפלא והמסר שהוא מעביר פשוט וחשוב מאוד - לא חייבים להיות טובים בהכל. אפשר להיות טוב בדבר אחד או שניים ולהמשיך ללמוד, לתרגל ולהתפתח בתחומים אחרים. הספר מעצים את הכוחות שיש בילד ומתאים מאוד, לדעתי, לתחילת כיתה ב ואולי אף א' עם התחלת כתיבת האותיות והתנועות. הכנתי פעילות נלווית לספר - כף יד ואזור ציור או כתיבה. גם את האצבע שעליה יטביעו אות חותמם השארתי לבחירתם כי זו טביעת האצבע המוכשרת שלהם (: עדאל - אני פחות טוב בגינה ויותר טוב בספורט עילאי - אני גרוע בלאכול אני טוב בלהכין אדם עדיין לא כותב אבל יודע בדיוק מה החוזקות שלו להורדת מצגת הפתיחה, חידון בנושא טביעת רגל וטביעת אצבע, הקליקו כאן להורדת קובץ הפעילות  הקליקו כאן

ממריאים לשנה החדשה - עיצוב כיתה

מה הדבר הראשון שאתם רואים כשאתם נכנסים לכיתה? האם את התלמידים? השולחנות הנקיים או שאולי הדבר הראשון שבו אתם מבחינים הוא לוחות הקיר המעוצבים.  התבוננות בלוחות הקיר משקפות לעיתים קרובות את המתרחש בכיתה. הקירות "מדברים" ומספרים במה מתמקדים המורים בתכנית הלימודים ומה עושים התלמידים בכיתה.  עבורי, לוחות הקיר משמעותיים כל עוד אינם קירות קבועים ומוזיאליים אלא מלאי תנועה ושותפות של התלמידים. וכדי להשיג זאת יש לשתף את התלמידים. על מה כדאי לשים את הדגש ביצירת לוחות קיר: # הקפידו להוסיף תמונה עם כיתוב קצר או תובנה הקשורה לנושא. # אפשר להוסיף תמונה או שתיים מתהליך הלמידה עצמו ואז הלוח אינו רק פלקט כי אם מאזכר של תהליך הלמידה ויוצר תחושת שייכות.  # כתבו כותרות מעניינות ומסקרנות # כתבו שאלה מעוררת מחשבה הקשורה לחומר הנלמד ואפשרו לתלמידים להשיב על השאלה, להוסיף הערות ותובנות משלהם על תהליך הלמידה. # המנעו מלכלול יותר מידי טקסט. אם בכל זאת אתם נסחפים בכמות המידע עצרו ושאלו את עצמכם במה אתם רוצים למקד את הלוח?  # ודאו שהתלמידים מכירים את המושגים המופיעים בלוח והורידו את הלוחות לגובה ...

ספרון חנוכה שלי

היי חברים, חג האורים קרב ומגיע ואני מתכוננת לקראתו. הכנתי ספרון מתקפל המתאים לכיתות א'-ב' "ספר האורים שלי". מצידו האחד של הספרון המתקפל מסופר סיפור החנוכה ומצידו השני סמלים ומידע על החנוכה. פעילות הספרון תבוא לאחר הכרת סיפור החג באמצעות הסיפור "נס חג החנוכה". בכיתה שלי תלמידים שמוצאם מאפריקה וכדי להעצים את תחושת השייכות והשיתוף  אכיר לקטנטנים שלי חג נוסף שתפקידו להעצים את המורשת האפריקנית -  הקוונזה . היכרות עם הקוואנזה מאפשרת לתרגל מיומנות השוואה המתייחסת לאופי החג (היסטורי לעומת חברתי), ימי החג, תכניו ומקורו. (הקישורים כאן מובאים עבורכם ולא עבור התלמידים). אם תרצו... להורדת הקובץ הקליקו כאן