קריאה
מודרכת מורכבת משלושה חלקים: דיון לפני הקריאה, קריאה עצמאית או הקראה לפי
הגיל, ודיון לאחר הקריאה.
למה בעצם צריך קריאה מודרכת?
המטרה עיקרית של קריאה מודרכת היא לסייע לתלמידים להשתמש באסטרטגיות קריאה בזמן הקריאה באופן עצמאי.
קריאה מסוג זה מבוססת על המחשבה שהלמידה האופטימלית של התלמידים מתבצעת בעזרת מבוגר שמתווך או מסייע להם לקרוא ולהבין את הטקסט. להפיק ממנו משמעות. ההתערבות של המורה לא צריכה להיות גדולה אלא דווקא מוגבלת אך משמעותית. בעזרת התיווך של המורה, המהווה פיגומים לרכישת המיומנות, מתרגלים התלמידים אסטרטגיות קריאה יעילות המסייעות להם לפתח שליטה רבה יותר על תהליך הקריאה.
דיון לפני קריאה ולאחר הקריאה
בדיון
המקדים לקריאה המורה יכול לעודד את התלמידים לנבא על פי תקציר העלילה או הכותרת או
להציג את אוצר המילים הקשור לטקסט ולהביא לתשומת לב התלמידים את פריסת הטקסט:
כותרות, איורים ואף סימני פיסוק.
הדיון לאחר הקריאה מאפשר פריסה רחבה יותר של שאלות מדריכות שתפקידן לנתח את הקריאה, להעריך אותה ולהסיק מסקנות.
הקובץ
המצורף כאן מיועד לשיח, לדיון שאחרי קריאת הטקסט. אין צורך להשתמש בכל כרטיסיות
השאלה בבת אחת אפשר לבחור שתיים מתוכן ולדון בהרחבה על הנושא הכתוב בכרטיס. הכרטיסיות מזמנות עיבוד של הטקסט, התייחסות לגבורי הסיפור והבנת מניעיהם. חלק מהכרטיסיות מעודדות כתיבה.
כמו כל תהליך חדש גם הטמעה של תהליך מסוג זה דורשת זמן, סבלנות ובעיקר עקביות.
אני מקווה שתהנו מהשימוש בכרטיסיות אלה.
להורדת
הקובץ הקליקו כאן
תגובות
הוסף רשומת תגובה