אנו לוקחים כמובן מאליו את הפקת המשמעות מהקריאה. את הבנת הנקרא.
תהליך
ההבנה הוא אינטראקטיבי ואסטרטגי כאחת. כדי להבין את הנקרא אין די בקריאת הטקסט אלא
בניתוח הטקסט, הפנמה, הפיכת הטקסט מטקסט פאסיבי לטקסט אישי המובן לקורא.
על מנת
להבין את הנקרא הקוראים ובמיוחד הקוראים הצעירים, צריכים להיות מסוגלים לשלוט בכמה
מיומנויות הקשורות בהבנת הנקרא. בגן ובכיתה א' אנו מתרגלים את הבנת הנקרא על ידי
תמונות רצף, סידור תמונות על פי רצף ההתרחשות ובכיתה ב' אני רוצה לעלות מדרגה
ולתרגל את הקטנטנים שלי בשחזור טקסט. שחזור הטקסט, סיפור מחדש של הטקסט במילים
שלהם, מאלץ את התלמידים לנתח את התוכן ולקבוע מה חשוב יותר ופחות על מנת לספר זאת
מחדש. אנו המורים יכולים לעודד את התלמידים ללכת מעבר לסיפור, לשחזור, לתעדוף
חשיבות התוכן ולבקש מהילדים להסיק מסקנות לגבי התוכן.
אני משתפת אתכם בדף עבודה שמטרתו שחזור הסיפור בגדי המלך החדשים. הוספתי איורים לריבועי הכתיבה כדי להקל על התלמידים בצעדים הראשונים שלהם במיומנות זו אך עם הזמן שחזור הסיפור יעשה על פי הזכור להם ללא קביים אלה.
להורדת הקובץ הקליקו כאן
תגובות
הוסף רשומת תגובה