דילוג לתוכן הראשי

מילים-מילים חוברת לתרגול תנועות ושטף קריאה

 


היי לכולם,
אני שמחה לשתף אתכם בחוברת תרגול ללומדים הצעירים שקריאתם איטית ואוצר המילים שלהם דל.  כדי לאמן את אזנם של התלמידים להקשיב לצלילים המרכיבים את המילה, בחרתי מילים שיש להן צליל ומשקל דומה.
מכיוון שחוברת זו מיועדת לקטנטנים המתמודדים עם רכישת הקריאה, הוספתי רמז חזותי שיקל עליהם להבין את המילה אך עדיין יהיה עליהם לכתוב אותה. חלק מהמילים תהיינה מוכרות ועם אחרות יפגשו בפעם הראשונה. 

התרגול מתבצע במספר שלבים:
* בשלב ראשון התלמיד מתייחס אל הרמז החזותי כדי לגייס מתוכו ידע קיים או כדי להבין מתוך האיור את משמעות המילה.
* בשלב שני על התלמיד להוסיף את האות החסרה, לקרוא את המילה, לחלק לצרופים ולמנות אותם. אפשר לשאול את הלומד.ת היכן הם שומעים את הצליל המתורגל באותו דף? האם שומעים את הצירוף X יותר מפעם אחת? 
* כדאי לחזור על המילה על ידי כתיבתה על לוח מחיק.
* בסיום העבודה על דף מומלץ להדגיש במדגש את המשותף בין המילים.

בגמר העבודה בחוברת ניתן לגזור את המילים לככרטיסיות, לניילן ולשחק משחקים לשוניים נוספים בעזרתן כגון איתור מילים  נרדפות/ מנוגדות/ מתחרזות/ זכר-נקבה/ פעלים.

להורדת החוברת הקליקו כאן
אני מקווה שתהליך הלמידה וההוראה בעזרת חוברת תרגול זו יהיה קל ומהנה.
אם תרצו...
לאה

תגובות

  1. תודה על החומרים המושקעים..אשמח אם הקובץ היה פתוח להורדה..תודה

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

טביעת האצבע של אייל - פעילות לתחילת שנה

היי לכולם, אני רוצה להציע פעילות לפתיחת שנה בעקבות הספר "טביעת האצבע של אייל" שכתב נועם חורב. הספר כתוב נפלא והמסר שהוא מעביר פשוט וחשוב מאוד - לא חייבים להיות טובים בהכל. אפשר להיות טוב בדבר אחד או שניים ולהמשיך ללמוד, לתרגל ולהתפתח בתחומים אחרים. הספר מעצים את הכוחות שיש בילד ומתאים מאוד, לדעתי, לתחילת כיתה ב ואולי אף א' עם התחלת כתיבת האותיות והתנועות. הכנתי פעילות נלווית לספר - כף יד ואזור ציור או כתיבה. גם את האצבע שעליה יטביעו אות חותמם השארתי לבחירתם כי זו טביעת האצבע המוכשרת שלהם (: עדאל - אני פחות טוב בגינה ויותר טוב בספורט עילאי - אני גרוע בלאכול אני טוב בלהכין אדם עדיין לא כותב אבל יודע בדיוק מה החוזקות שלו להורדת מצגת הפתיחה, חידון בנושא טביעת רגל וטביעת אצבע, הקליקו כאן להורדת קובץ הפעילות  הקליקו כאן

ממריאים לשנה החדשה - עיצוב כיתה

מה הדבר הראשון שאתם רואים כשאתם נכנסים לכיתה? האם את התלמידים? השולחנות הנקיים או שאולי הדבר הראשון שבו אתם מבחינים הוא לוחות הקיר המעוצבים.  התבוננות בלוחות הקיר משקפות לעיתים קרובות את המתרחש בכיתה. הקירות "מדברים" ומספרים במה מתמקדים המורים בתכנית הלימודים ומה עושים התלמידים בכיתה.  עבורי, לוחות הקיר משמעותיים כל עוד אינם קירות קבועים ומוזיאליים אלא מלאי תנועה ושותפות של התלמידים. וכדי להשיג זאת יש לשתף את התלמידים. על מה כדאי לשים את הדגש ביצירת לוחות קיר: # הקפידו להוסיף תמונה עם כיתוב קצר או תובנה הקשורה לנושא. # אפשר להוסיף תמונה או שתיים מתהליך הלמידה עצמו ואז הלוח אינו רק פלקט כי אם מאזכר של תהליך הלמידה ויוצר תחושת שייכות.  # כתבו כותרות מעניינות ומסקרנות # כתבו שאלה מעוררת מחשבה הקשורה לחומר הנלמד ואפשרו לתלמידים להשיב על השאלה, להוסיף הערות ותובנות משלהם על תהליך הלמידה. # המנעו מלכלול יותר מידי טקסט. אם בכל זאת אתם נסחפים בכמות המידע עצרו ושאלו את עצמכם במה אתם רוצים למקד את הלוח?  # ודאו שהתלמידים מכירים את המושגים המופיעים בלוח והורידו את הלוחות לגובה ...

ספרון חנוכה שלי

היי חברים, חג האורים קרב ומגיע ואני מתכוננת לקראתו. הכנתי ספרון מתקפל המתאים לכיתות א'-ב' "ספר האורים שלי". מצידו האחד של הספרון המתקפל מסופר סיפור החנוכה ומצידו השני סמלים ומידע על החנוכה. פעילות הספרון תבוא לאחר הכרת סיפור החג באמצעות הסיפור "נס חג החנוכה". בכיתה שלי תלמידים שמוצאם מאפריקה וכדי להעצים את תחושת השייכות והשיתוף  אכיר לקטנטנים שלי חג נוסף שתפקידו להעצים את המורשת האפריקנית -  הקוונזה . היכרות עם הקוואנזה מאפשרת לתרגל מיומנות השוואה המתייחסת לאופי החג (היסטורי לעומת חברתי), ימי החג, תכניו ומקורו. (הקישורים כאן מובאים עבורכם ולא עבור התלמידים). אם תרצו... להורדת הקובץ הקליקו כאן