דילוג לתוכן הראשי

דפי פעילות לכיתות א'-ב' בעקבות אסון הר מירון והכרזת יום אבל לאומי

 היי לכולם,

בעקבות אסון הר מירון והחלטת הממשלה על הכרזת יום אבל לאומי, אני רוצה להציע לכם שתי פעילויות היכולות להתאים לגיל הרך.

בכל אחת מהפעילויות יש לנהל תחילה שיח על פי מתווה שמשה"ח/שפ"י שלחו ובהתאם לשכבת הגיל. 

לאחר השיח ואוורור הרגשות אפשר להוסיף אחת משתי הפעילויות הבאות:

אבני הזכרון שלנו

הפעילות הראשונה תהיה לתת לכל ילד דף בריסטול ועליו ציור של אבן. על צד אחד של האבן אפשר לבקש מהילדים לכתוב את שם האירוע (ובהקשר זה אני ממליצה שלא להשתמש במילים כמו אסון או מוות אלא "האירוע במירון" ומהצד השני לצייר ציור של הזמן בו התרחש האירוע, כל אחד לפי הבנתו. לבקש מהילדים להכניס את האבנים שלהם לקופסה שקופה ועליה מדבקה "אבני הזכרון שלנו". הקופסה תהיה בכיתה במקום שאפשר לראות אותה.


קופסת הנחמה

לפעילות זו מצורפת מצגת - מה אפשר לשים בקופסה שמטרתה לנחם את המשפחות שנפגעו? 

במצגת הצעתי טישו כדי לנגב את הדמעות

דפי אלבום - כדי להנציח רגעים בלתי נשכחים עם מי שאיננו

מחברת ועט - לכתוב מכתבים ולספר איך מרגישים

דיסק עם מוזקה שהיתה אהובה על מי שאיננו עוד

צעצוע שאהוב על המנחם או שהיה אהוב על מי שאינו עוד.

אפשר לתת להם לזרום עם הרעיונות שלהם וכל הרעיונות טובים כי כך הם מרגישים.

לפעילות זו מצורפים גם דפי תכנית פעולה כדי לשפר את ההרגשה. הכנתי את הדפים האלה למען ילדים שיכולים לקחת את העיסוק באירוע קצת רחוק יותר. הדפים האלה ישמשו להם לוונטילציה.



להורדת המצגת הקליקו כאן


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

טביעת האצבע של אייל - פעילות לתחילת שנה

היי לכולם, אני רוצה להציע פעילות לפתיחת שנה בעקבות הספר "טביעת האצבע של אייל" שכתב נועם חורב. הספר כתוב נפלא והמסר שהוא מעביר פשוט וחשוב מאוד - לא חייבים להיות טובים בהכל. אפשר להיות טוב בדבר אחד או שניים ולהמשיך ללמוד, לתרגל ולהתפתח בתחומים אחרים. הספר מעצים את הכוחות שיש בילד ומתאים מאוד, לדעתי, לתחילת כיתה ב ואולי אף א' עם התחלת כתיבת האותיות והתנועות. הכנתי פעילות נלווית לספר - כף יד ואזור ציור או כתיבה. גם את האצבע שעליה יטביעו אות חותמם השארתי לבחירתם כי זו טביעת האצבע המוכשרת שלהם (: עדאל - אני פחות טוב בגינה ויותר טוב בספורט עילאי - אני גרוע בלאכול אני טוב בלהכין אדם עדיין לא כותב אבל יודע בדיוק מה החוזקות שלו להורדת מצגת הפתיחה, חידון בנושא טביעת רגל וטביעת אצבע, הקליקו כאן להורדת קובץ הפעילות  הקליקו כאן

ממריאים לשנה החדשה - עיצוב כיתה

מה הדבר הראשון שאתם רואים כשאתם נכנסים לכיתה? האם את התלמידים? השולחנות הנקיים או שאולי הדבר הראשון שבו אתם מבחינים הוא לוחות הקיר המעוצבים.  התבוננות בלוחות הקיר משקפות לעיתים קרובות את המתרחש בכיתה. הקירות "מדברים" ומספרים במה מתמקדים המורים בתכנית הלימודים ומה עושים התלמידים בכיתה.  עבורי, לוחות הקיר משמעותיים כל עוד אינם קירות קבועים ומוזיאליים אלא מלאי תנועה ושותפות של התלמידים. וכדי להשיג זאת יש לשתף את התלמידים. על מה כדאי לשים את הדגש ביצירת לוחות קיר: # הקפידו להוסיף תמונה עם כיתוב קצר או תובנה הקשורה לנושא. # אפשר להוסיף תמונה או שתיים מתהליך הלמידה עצמו ואז הלוח אינו רק פלקט כי אם מאזכר של תהליך הלמידה ויוצר תחושת שייכות.  # כתבו כותרות מעניינות ומסקרנות # כתבו שאלה מעוררת מחשבה הקשורה לחומר הנלמד ואפשרו לתלמידים להשיב על השאלה, להוסיף הערות ותובנות משלהם על תהליך הלמידה. # המנעו מלכלול יותר מידי טקסט. אם בכל זאת אתם נסחפים בכמות המידע עצרו ושאלו את עצמכם במה אתם רוצים למקד את הלוח?  # ודאו שהתלמידים מכירים את המושגים המופיעים בלוח והורידו את הלוחות לגובה ...

ספרון חנוכה שלי

היי חברים, חג האורים קרב ומגיע ואני מתכוננת לקראתו. הכנתי ספרון מתקפל המתאים לכיתות א'-ב' "ספר האורים שלי". מצידו האחד של הספרון המתקפל מסופר סיפור החנוכה ומצידו השני סמלים ומידע על החנוכה. פעילות הספרון תבוא לאחר הכרת סיפור החג באמצעות הסיפור "נס חג החנוכה". בכיתה שלי תלמידים שמוצאם מאפריקה וכדי להעצים את תחושת השייכות והשיתוף  אכיר לקטנטנים שלי חג נוסף שתפקידו להעצים את המורשת האפריקנית -  הקוונזה . היכרות עם הקוואנזה מאפשרת לתרגל מיומנות השוואה המתייחסת לאופי החג (היסטורי לעומת חברתי), ימי החג, תכניו ומקורו. (הקישורים כאן מובאים עבורכם ולא עבור התלמידים). אם תרצו... להורדת הקובץ הקליקו כאן