למה אנו קוראים?
בדרך כלל אנו קוראים כשחווית הקריאה יוצרת אצלנו הנאה. גם הילדים הצעירים, בדומה למבוגרים, יהיו חדורי מוטיבציה לקחת על עצמם את אתגר הקריאה אם התוכן יעניין אותם.
איך ניצור מוטיבציה לקריאה אצל תלמידי הגן וכיתה א'?
נספק חוויה של הצלחה - ילדים אוהבים לשמוע סיפור שוב ושוב. חזרה על סיפור מוכר, ספר אהוב מסייעת לילדים לפתח את המהירות והדיוק בקריאה שלהם וכך גם את הבטחון שלהם ביכולת לקרוא. הפכו את הקריאה לעמוקה ומוחשית והפעילו את הילדים תוך כדי קריאה בשאלות על מחשבות ופעולות של הדמויות בסיפור. שאלות אלה מסייעות לילדים להתחבר לסיפור. כדי לעודד את הילדים לפתח את השיח הספרותי והרגשי ואת הבטחון שלהם ביכולת שלהם לרכוש את הקריאה עזרו להם לבחור ספרים המתאימים לגילם ולעולמם.
כדי ליצור עניין אני עורכת שיעורי היכרות בין הסופר/ת לבין היצירה שנלמד. בדרך כלל אני מכוונת את הקריאה המונחית לימי ההולדת של הסופרים והמשוררים. לאה גולדברג, חיים נחמן ביאליק, לוין קיפניס, מרים ילן שטקליס, כל הסופרים הנפלאים הללו מתאימים כדי לפתח את אהבת הקריאה אצל הקטנטנים.
אני מזמינה אתכם להוריד את מצגת ההיכרות עם הסופרת והמשוררת הנפלאה לאה גולדברג.
להורדת המצגת הקליקו כאן
את סיפור חייו של ביאליק הצגתי לקטנטנים שלי ביום הולדתו 9/1. דיברנו על תרומתו של ביאליק להחייאת השפה העברית ובחנו יחד כיצד הסיפורים שכתב העשירו את אוצר המילים העברי. שאלתי אותם למה לדעתם ביאליק כתב את השיר מקהלת נוגנים והגענו למסקנה שכנראה כדי ללמד את ילדי ישראל את שמות כלי הנגינה וכך גם בחנו את השיר "בערוגת הגינה" ואת שמות הירקות המוכרים לנו כיום אך לא היו מוכרים לילדי ישראל אז.
להורדת המצגת הקליקו כאן
את איזופוס הצגתי לכיתה כשלמדנו על שיח מכבד
להורדת המצגת הקליקו כאן
ההזדמנויות לא חסרות כדי להציג את הסופרים והמשוררים ולחזק את הקשר של הקטנטנים לאהבת הספר ואתם ודאי תדעו מהי השעה הנכונה לקטנטנים שלכם (:
מקסים! תודה רבה רבה. החומרים שלך תורמים, מזמינים וטובים.
השבמחקהאם אפשר לקבל עותק אותו ניתן יהיה לשמור?
שלומית
את כל הקבצים ניתן לשמור. כל קובץ שהקלקת עליו נשמר אצלך בתיקיית הורדות. את יכולה לאתר אותו לפי שמו. כל הקבצים שאני מעלה חסומים לעריכה וכדי לצפות בתוכן יש להקליק על לקריאה בלבד.
מחק