אהבת הספר והסיפור לא מתפתחת ברגע. זה תהליך שמתחיל בהנחלת האהבה לילד ונמשך כקורא עצמאי.
הספר אינו רק העולם הקסום שלתוכו צוללים כשיודעים לקרוא אלא עוד קודם. ילדים המאזינים לסיפור לומדים בדרך זו להקשיב לדפוסי דיבור ולמקצבים החסרים בספר המודפס. הם לומדים על קול והבעה, מה שעוזר להם בהתפתחות הדיבור שלהם.
בנוסף, לתלמידים שטרם רכשו את הקריאה או טרם שולטים בקריאה, הקריאה הופכת קשה יותר והם מפנים כל כך הרבה אנרגיה לפיענוח הכתוב שהם מאבדים היכולת לשלוט בהקשבה ולהבין את הנשמע. ספרים מוקלטים מאפשרים לילדים להינות מהאזנה לסיפור ולפתח את אוצר המילים מבלי לחוש שהם עומדים למבחן או שהם מתייצבים מול פני אתגר. גם זו דרך לפתח את כישורי ההבנה אצל ילדים שאינם קוראים או מתקשים לקרוא.
הבנת הנקרא חשובה מאוד. ילד שיכול לפתח את עולם הדמיון, לאמן את הקשב בהקשבה לסיפור ולהרחיב את אוצר המילים, מצליח לשמור על הבטחון העצמי שלו ולומד הקשבה פעילה החשובה גם בנושאים כגון פתרון בעיות ועבודת צוות. הקשבה היא מרכיב חשוב בלמידה.
מסיבה זו הכנתי במהלך החודשים האחרונים סיפורים מוקלטים לתלמידים הצעירים שלי ואני שמחה לשתף גם אתכם באחד-עשר סיפורים מוקלטים מתורגמים מאנגלית בתרגום חופשי ללא הקפדה על כללים לשוניים בשפה האנגלית.
להורדת קובץ הקישורים הקליקו כאן
תגובות
הוסף רשומת תגובה